| Deklaracja Dostępności

Deklaracja dostępności dotyczy strony www.dzielnica9.krakow.pl.
  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem
  • brakujące etykiety formularzy (missing form label) – niektóre pola formularzy nie mają przypisanych etykiet, co utrudnia ich zrozumienie i obsługę dla osób korzystających z technologii asystujących.

  • wielokrotne etykiety formularzy (multiple form labels) – część pól formularzy posiada więcej niż jedną etykietę, co prowadzi do sprzecznych informacji przekazywanych użytkownikom.

  • puste linki (empty links) – na stronie występują linki bez treści lub alternatywnego tekstu, co może być nieczytelne dla osób z niepełnosprawnościami.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji: 
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Biura Rady – mailowo: rada@dzielnica9.krakow.pl lub telefonicznie: 12 268 16 14.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Dostępność architektoniczna

Siedziba Rady i Zarządu Dzielnicy IX Łagiewniki – Borek Fałęcki mieści się na parterze w dwu kondygnacyjnym budynku przy ul. Żywieckiej 13 w Krakowie.

Lokal nie jest w pełni przystosowany do obsługi osób mających trudności w poruszaniu się. Do budynku prowadzą schody oraz podjazd dla niepełnosprawnych. Drzwi są szerokie, przystosowane dla wózków inwalidzkich. Obok budynku znajduje się duży, ogólnodostępny parking.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami Rada Dzielnicy zapewnia obsługę w formie określonej w tym wniosku.

Rada Dzielnicy zapewnia wstęp do budynków osobom korzystającym z psa asystującego.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

Scroll to Top