Ogłaszamy konkurs "Grafiiti w przestrzeni publicznej Dzielnicy IX"
Regulamin Konkursu KONKURS „GRAFFITI W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ DZIELNICY IX”
1. Celem Konkursu jest:
- włączenie się samorządu Dzielnicy IX, instytucji i stowarzyszeń z terenu naszej dzielnicy do działań Urzędu Miasta Krakowa, mających na celu walkę z nielegalnym graffiti,
- kształtowanie przestrzeni publicznej i faktyczne wpływanie na poprawę jej estetyki,
- aktywizacja lokalnej społeczności,
- edukacja młodzieży,
- umożliwienie artystom sztuki street-artu zaprezentowanie swoich prac,
- wspieranie młodych artystów.
2. Organizatorzy Konkursu:
- Rada Dzielnicy IX Łagiewniki-BorekFałęcki
- CSW „Solvay”
- „Stowarzyszenie na rzecz rozwoju Dzielnicy IX Łagiewniki-Borek Fałęcki”
- „Wspólnota Mieszkańców”
- Straż Miejska Miasta Krakowa
3. Tematyka I edycji Konkursu w roku 2013
Tematyka Konkursu w roku 2013 mieści się w formule: EKOLOGIA.
4. Postanowienia ogólne Regulaminu Konkursu
- Adresatami Konkursu są osoby zainteresowane i posiadające zdolności plastyczne, uprawiające technikę muralu, z zastrzeżeniem dolnej granicy wieku 16 lat.
- Uczestnikami mogą być uczniowie wszystkich typów szkół ponadpodstawowych, studenci, uczestnicy zajęć w domach kultury, klubach sportowych i członkowie stowarzyszeń, oraz osoby prywatne nie zrzeszone.
5. Postanowienia szczegółowe Regulaminu Konkursu
- Zgłoszenie do udziału w Konkursie należy nadesłać na adres siedziby Rady Dzielnicy IX Łagiewniki-Borek Fałęcki (ul. Żywiecka 13, 30-427 Kraków) lub pocztą elektroniczną na adres: dzielnica9@um.krakow.pl
Karta zgłoszeniowa jest dostępna na stronie internetowej Rady Dzielnicy IX www.dzielnica9.krakow.pl (pobierz kartę zgłoszeniową), w Biurze Rady Dzielnicy IX oraz w sekretariacie CSW „Solvay”.
Do karty zgłoszeniowej należy dołączyć projekt graffiti w formacie A3 lub w formie elektronicznej, z podaniem rozmiaru i kolorów graffiti.
- Organizator zapewnia farby lub zwraca koszt farb potrzebnych do realizacji projektu.
- Organizator wskazuje powierzchnie przeznaczone do realizacji projektu na terenie Dzielnicy IX
Organizator ustala kalendarium przebiegu Konkursu:
*do 10 maja 2013 r. zgłoszenie udziału w Konkursie,
*20 maja 2013 r. przekazanie projektów,
*29 maja 2013 r. o godz. 16.00 spotkanie z Organizatorami, krótkie szkolenie/ instruktaż i ogłoszenie wyników oceny projektów przez Komisję Konkursową. Trzy najlepsze projekty zostaną nagrodzone i uzyskają możliwość realizacji na wyznaczonej powierzchni na terenie Dzielnicy IX. Miejsce spotkania: CSW „Solvay” przy ul. Zakopiańskiej 62.
* W miesiącu czerwcu przewidziane są spotkania-warsztaty w CSW „Solvay”.
*Realizacja projektu nastąpi w miesiącu wrześniu 2013 r. (istotnym czynnikiem są warunki atmosferyczne i mogą one wpłynąć na zmianę terminu realizacji).
- Wyboru najlepszej realizacji graffiti dokona Komisja Konkursowa.
- Uczestnicy finału Konkursu otrzymają nagrody.
- Informacja o rozstrzygnięciu Konkursu zostanie zamieszczona na stronie Rady Dzielnicy IX i w Piśmie Rady Dz. IX.
- Uczestnictwo w Konkursie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych.
- Organizator nie zwraca projektów nadesłanych na Konkurs i zastrzega sobie prawo wykorzystanie ich do celów reklamowych.
6. Kryteria oceny projektów i realizacji graffiti:
- sposób opracowania tematu,
- wartości estetyczne,
- walory artystyczne,
- oryginalność i kreatywność,
- korespondencja realizacji z przestrzenią,
- kolorystyka.
Organizatorzy
Wracaj